Γρεβενά – ΝΕΑ- ΕΙΔΗΣΕΙΣ – news- Grebena live GREVENA TV

O No 1 Ραδιοφωνικός σταθμός της Δυτικής Μακεδονίας με έδρα τα Γρεβενά

O Deliveras έγινε «Γρεβενιώτης»

Ενεργειακό σοκ από Βουλγαρία

Δεκέμβριος 9th, 2011 by Χρήστος Μίμης

Με αμηχανία υποδέχτηκε η ελληνική κυβέρνηση την εθνική και διπλωματική ήττα που φέρνει για τη χώρα μας η απόφαση της Βουλγαρίας να αποσυρθεί από την κατασκευή του αγωγού πετρελαίου Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη έπειτα από δύο χρόνια κωλυσιεργίας. Αρκετοί στοιχημάτιζαν εδώ και μήνες στο ναυάγιο του πολυδιαφημισμένου έργου, που υποτίθεται ότι θα μετέτρεπε την Ελλάδα σε «ενεργειακό κόμβο», μαζί με άλλους αγωγούς που σχεδιάζονται για την περιοχή. Η κυβέρνηση έκανε την ανήξερη, πραγματοποιούσε συναντήσεις με τοπικούς φορείς της Θράκης και μιλούσε διστακτικά για «ανάσταση» του κρίσιμου έργου.

Ο υφυπουργός Περιβάλλοντος Γιάννης Μανιάτης έσπευσε χθες να δηλώσει ότι «δεν έχουμε κάποια επίσημη ενημέρωση για απόφαση του βουλγαρικού υπουργικού συμβουλίου για απόσυρση της Βουλγαρίας από την κατασκευή του αγωγού Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη». Ομως, τα τοπικά μέσα και τα διεθνή πρακτορεία μετέδιδαν από χθες το μεσημέρι δηλώσεις του Βούλγαρου υπουργού Οικονομικών Συμεών Τζάνκοφ σύμφωνα με τις οποίες η γειτονική χώρα αποσύρει το ενδιαφέρον της καθώς θεωρεί ότι ο αγωγός δεν μπορεί να γίνει με τους όρους που είχαν συμφωνηθεί το 2007. Ο ίδιος υποστήριξε ότι οι Βούλγαροι θα επιδιώξουν συναινετικό διαζύγιο και θα ενημερώσουν σχετικά τους συνεταίρους τους την ερχόμενη Τετάρτη σε συνάντηση στο Αμστερνταμ. Αν δεν επιτευχθεί μια συμβιβαστική λύση, θα αποχωρήσουν μονομερώς, δήλωσε ο Τζάνκοφ.

Εκπρόσωπος της ρωσικής Transneft, που συμμετέχει στην κοινοπραξία Trans-Balkan Pipeline, δήλωσε ότι η Μόσχα δεν έχει λάβει επίσημη ενημέρωση, αλλά επιβεβαίωσε τη συνάντηση μετόχων της ερχόμενης Τετάρτης. Πρόσφατα, έπειτα από διετή καθυστέρηση, είχε υπάρξει θετική εξέλιξη στο ζήτημα της περιβαλλοντικής μελέτης για τις εγκαταστάσεις στο Μπουργκάς. Ο αγωγός των 280 χιλιομέτρων θα συνέδεε τα λιμάνια του Μπουργκάς και της Αλεξανδρούπολης και σχεδιάστηκε για τη μεταφορά 35.000.000 τόνων πετρελαίου ετησίως, με δυνατότητα επέκτασης στους 50.000.000 τόνους. Ετσι θα περιοριζόταν η κυκλοφορία τάνκερ στον Βόσπορο και στα στενά των Δαρδανελίων. Για να περιορίσει τις ρωσικές αντιδράσεις, η κυβέρνηση Μπορίσοφ έχει ανακοινώσει από το καλοκαίρι ότι θα στηρίξει με κάθε δύναμη τον αγωγό φυσικού αερίου Southstream.

 

Φώτης Κόλλιας

This entry was posted on Παρασκευή, Δεκέμβριος 9th, 2011 at 11:55 and is filed under ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, ΠΟΛΙΤΙΚΗ. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!