Γρεβενά – ΝΕΑ- ΕΙΔΗΣΕΙΣ – news- Grebena live GREVENA TV

O No 1 Ραδιοφωνικός σταθμός της Δυτικής Μακεδονίας με έδρα τα Γρεβενά

O Deliveras έγινε «Γρεβενιώτης»

Το Facebook αντιμέτωπο με την Κομισιόν για τα δεδομένα των χρηστών

Νοέμβριος 29th, 2011 by Χρήστος Μίμης

Με τη νέα Οδηγία που ετοιμάζει για την προστασία των προσωπικών δεδομένων, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σκοπεύει να βάλει φρένο στην πρακτική του Facebook και άλλων υπηρεσιών να συλλέγουν δεδομένα για τους χρήστες και να τα πωλούν σε διαφημιστές

To Facebook ξέρει πού ήσουν και τι έκανες

Η Ευρωπαία Επίτροπος Δικαιοσύνης, Βίβιαν Ρέντινγκ, έχει εξοργιστεί με το γεγονός ότι το Facebook όχι μόνο μεταπωλεί τα δεδομένα σε διαφημιστές, χωρίς τη συγκατάθεση του χρήστη, αλλά επιπλέον τα διατηρεί αποθηκευμένα ακόμα και όταν ο χρήστης διαγράφει το προφίλ του από την υπηρεσία.

Πράγματι, οι όροι χρήσης που αποδέχεται κανείς όταν ανοίγει λογαριασμό στην υπηρεσία αναφέρουν ρητά ότι το Facebook μπορεί να συλλέγει και να χρησιμοποιεί τα δεδομένα όπως νομίζει, ανεξάρτητα από τις ρυθμίσεις ασφάλειας του κάθε προφίλ.

Τα δεδομένα αυτά επιτρέπουν στις διαφημιστικές εταιρείες να στοχεύουν τις καταχωρίσεις τους σε συγκεκριμένες ομάδες χρηστών. Για παράδειγμα, ένας χρήστης που συζητά συχνά με τους φίλους του για τον επικείμενο γάμο του μπορεί να δει μέσα στο προφίλ του διαφημίσεις για περιοδικά γάμου.

Τη Δευτέρα, η Ρέντινγκ ανακοίνωσε ότι η Οδηγία Προστασίας Δεδομένων, την οποία σκοπεύει να παρουσιάσει τον Ιανουάριο, θα καλύπτει και τις εταιρείες που αποθηκεύουν τα δεδομένα των χρηστών σε διακομιστές εκτός της ΕΕ.

«Καλώ τους παρόχους πρόσβασης, και ειδικά τους δικτυακούς τόπους κοινωνικής δικτύωσης, να είναι πιο διαφανείς όσον αφορά τον τρόπο λειτουργίας τους. Οι χρήστες πρέπει να γνωρίζουν ποια δεδομένα συλλέγονται και υφίστανται επεξεργασία και για ποιο λόγο» δήλωσε η επίτροπος.

«Οι καταναλωτές στην Ευρώπη θα πρέπει να απολαμβάνουν ισχυρή προστασία των δεδομένων τους […] ανεξάρτητα της χώρας στην οποία έχουν την έδρα τους οι εταιρείες που επεξεργάζονται τα προσωπικά τους δεδομένα.

Τα μέτρα που θα ενσωματωθούν στην Οδηγία θα λάβουν υπόψη την ομάδα εργασίας της ΕΕ για την προστασία δεδομένων, η οποία θα συνεδριάσει την επόμενη εβδομάδα με θέμα τις πρακτικές του Facebook.

Με προηγούμενη έκθεσή της, η ομάδα εργασίας έχει προειδοποιήσει τις διαδικτυακές εταιρείες κατά της «παρακολούθησης των χρηστών […] που αποσκοπεί στη στοχευμένη διαφήμιση».

Έχει επίσης προειδοποιήσει ότι, στις περισσότερες περιπτώσεις, «οι χρήστες αγνοούν ότι αυτό συμβαίνει».

Από την πλευρά τους, οι υπεύθυνοι του Facebook διαβεβαίωσαν ότι τα δεδομένα που πωλούνται σε διαφημιστικές εταιρείες είναι «ανώνυμα».

Αυτό σημαίνει ότι οι διαφημιστικές εταιρείες δεν μπορούν να βάλουν «στο μάτι» συγκεκριμένα πρόσωπα. Μπορούν όμως να στοχεύουν τις διαφημίσεις τους σε μικρές ομάδες χρηστών, βάσει για παράδειγμα τη γεωγραφική θέση ή την ηλικία τους.

Το πρόβλημα όμως είναι ότι το Facebook δεν αποκαλύπτει τι είδους δεδομένα συλλέγει και με ποιο τρόπο τα διαβιβάζει στους διαφημιστές.

Ο όγκος των δεδομένων που αποθηκεύει το Facebook αποκαλύφθηκε με τη περίπτωση του Μαχ Σρεμς, ενός 24χρονου φοιτητή από την Αυστρία, ο οποίος ζήτησε από την εταιρεία να του παραδώσει όλες τις πληροφορίες που τον αφορούν.

Ο Σρεμς έλαβε τελικά ένα CD που περιείχε 1.222 σελίδες δεδομένων, όπως όμως κατήγγειλε ο ίδιος στην αρμόδια αρχή της χώρας του, υπήρχαν κι άλλες πληροφορίες στο όνομά του οι οποίες ουδέποτε αποκαλύφθηκαν.

Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από Associated Press

This entry was posted on Τρίτη, Νοέμβριος 29th, 2011 at 17:41 and is filed under ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟ - ΔΙΚΑΣΤΙΚΟ, ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ, ΚΟΣΜΟΣ. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!