Ξεκινούν άμεσα τα έργα κατασκευής δύο τμημάτων των κάθετων αξόνων της Εγνατίας οδού Νίκης – Φλώρινας και Κορομηλιάς – Κρυσταλλοπηγής, διαβεβαίωσε τη Δευτέρα από τη Φλώρινα ο Γιάννης Μαγκριώτης.
Ο υφυπουργός Υποδομών μιλώντας σε σύσκεψη φορέων, είπε στους τοπικούς εκπροσώπους, ότι αναζητείται η πλέον πρόσφορη χάραξη του κάθετου άξονα Φλώρινας – Πτολεμαΐδας, για την οποία η εταιρία «Εγνατία Οδός Α.Ε.», που ανέλαβε τη μελέτη, παρουσίασε τρία εναλλακτικά σενάρια. Ακόμη ο Γ. Μαγκριώτης ανακοίνωσε ότι εγκρίθηκαν 29 εκ. ευρώ από το υπουργείο για την ολοκλήρωση του διακοπέντος εδώ και ένα χρόνο, φράγματος της περιοχής, σημαντικού αρδευτικού έργου για το νομό Φλώρινας.
Μιλώντας, στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε χτες στην έδρα της Περιφερειακής Ενότητας Φλώρινας, ο υφυπουργός Υποδομών, επανέλαβε τη βούληση της κυβέρνησης να ολοκληρωθούν οι δύο σημαντικοί κάθετοι άξονες, οι οποίοι είναι πολύ σημαντικοί για τη Δυτική Μακεδονία, καθώς δίνουν διέξοδο στα Βαλκάνια, συμβάλλοντας στην εξωστρέφεια της περιοχής, ενώ φέρνουν πιο κοντά την ακριτική περιφέρεια στην ενδοχώρα και στην πρωτεύουσα της χώρας. Ο Γ. Μαγκριώτης ανακοίνωσε ότι δημοπρατήθηκαν ήδη το τμήμα Κορομηλιά – Κρυσταλλοπηγή, προϋπολογισμού 110 εκ. ευρώ και το τμήμα Νίκη – Φλώρινα, προϋπολογισμού 80 εκ. ευρώ. Εξέφρασε την εκτίμηση ότι «τα δύο έργα για την κατασκευή των δύο πολύ σημαντικών κάθετων αξόνων, θα ξεκινήσουν άμεσα». Πρόσθεσε πως αν όλα πάνε καλά και δεν προκύψουν απρόβλεπτα εμπόδια, τα δύο οδικά έργα θα ολοκληρωθούν στα προβλεπόμενα χρονοδιαγράμματα, δηλαδή σε 30 μήνες το τμήμα Νίκη – Φλώρινα και σε 36 μήνες το τμήμα Κορομηλιά – Κρυσταλλοπηγή.
Ενδιαφέρον παρουσίασε η ημερίδα που διοργάνωσε η «Εγνατία Οδός Α.Ε.», κατά την οποία η εταιρία παρουσίασε τρεις εναλλακτικές προτάσεις για τη χάραξη του κάθετου άξονα Φλώρινας – Πτολεμαΐδας. Τα σενάρια που παρουσίασαν οι τεχνικοί της εταιρίας, παρουσία του προέδρου της Αναστάσιου Μουρατίδη, είναι:
Πρώτον, η βελτίωση και διαπλάτυνση του υφιστάμενου οδικού δικτύου. Δεύτερον, νέα χάραξη με την οποία προβλέπεται η συντόμευση της διαδρομής μέσω σήραγγας 5 χιλιομέτρων στο παρακείμενο βουνό του Ξινού Νερού. Τρίτον, η χάραξη της διαδρομής, γνωστή με τα 5 Φ, ήτοι FYROM, Φλώρινα, Φλάμπουρο, Φανός, Φούφα. Η χάραξη αυτή απαιτεί κοιλαδογέφυρες και σήραγγες. Αμέσως μετά την παρουσίαση των εναλλακτικών λύσεων, ο Γ. Μαγκριώτης, δήλωσε ότι το υπουργείο Υποδομών θα επιλέξει την καλύτερη και πιο συμφέρουσα λύση, αφού προηγουμένως μελετήσει και λάβει υπόψη όλα τα δεδομένα.
Τελικώς συμφωνήθηκε η οριστική χάραξη του κάθετου άξονα για το τμήμα του δρόμου Φλώρινα – Πτολεμαΐδα, να υιοθετηθεί πρόταση του ΤΕΕ Τμήματος Δυτικής Μακεδονίας, ενώ ο Γ. Μαγκριώτης δεσμεύθηκε ότι θα εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση της προμελέτης του έργου, ώστε να προχωρήσουν οι διαδικασίες κατασκευής του.
Ειδικότερα, απορρίφθηκε ο μέχρι τώρα σχεδιασμός για την κατασκευή τούνελ 5 χιλιομέτρων, το οποίο εκτιμάται ότι θα κοστίσει 360 εκ. ευρώ. Αντ’ αυτού επιλέχθηκε η πρόταση του ΤΕΕ/ΤΔΜ, το οποίο σε συνεργασία με την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, προτείνει ο υφιστάμενος δρόμος μέχρι το Αμύνταιο να γίνει τεσσάρων λωρίδων κυκλοφορίας, να παρακαμφθούν τα λιγνιτωρυχεία και να συνεχίσει ευθεία. Ο κ. Μαγκριώτης, μάλιστα, δεσμεύθηκε ότι θα γίνει αυτή η μελέτη με ένα κόστος της τάξεως των 120 εκ ευρώ. «Θεωρούμε ότι η λύση έχει πλεονεκτήματα. Είναι πιο συμφέρουσα οικονομικά, χρονικά πραγματοποιήσιμη και μελετητικά είναι ένας δρόμος που διανύει υφιστάμενο δρόμο, δήλωσε σχετικά ο πρόεδρος της Δ.Ε. του ΤΕΕ Δημήτρης Μαυροματίδης.
Να σημειωθεί ότι εκτός από τις τοπικές αρχές της Δυτικής Μακεδονίας, τον υφυπουργό μεταφορών περίμεναν στην πρώην νομαρχία Φλώρινας, οι περίπου 80 – 100 εργαζόμενοι του Φράγματος Τριανταφυλιάς. Οι εργαζόμενοι εξέφρασαν την αγωνία τους προς τον εκπρόσωπο της κυβέρνησης, λέγοντας ότι είναι απλήρωτοι εδώ και δεκατρείς μήνες, ενώ το αντίστοιχο διάστημα το έργο έχει διακοπεί, καθώς η κατασκευαστική εταιρία κηρύχτηκε έκπτωτη. Ο υφυπουργός ανακοίνωσε στους εργαζόμενους ότι με απόφαση που υπόγραψε ο υπουργός Υποδομών Γιάννης Ραγκούσης, εγκρίθηκε η διάθεση πίστωσης 29 εκ. ευρώ από εθνικούς πόρους για την αποπεράτωση του έργου. Διαβεβαίωσε ότι το έργο θα επαναδημοπρατηθεί εντός του Οκτωβρίου, ενώ προτεραιότητα αποτελεί η πληρωμή των δεδουλευμένων στους εργαζόμενους.
Στη σύσκεψη παρέστησαν μεταξύ άλλων, ο περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας Γιώργος Δακής, οι αντιπεριφερειάρχες Κοζάνης και Φλώρινας, Γιάννης Σόκουτης και Δημήτρης Ηλιάδης αντιστοίχως, ο βουλευτής Φλώρινας της ΝΔ Στάθης Κωνσταντινίδης, οι δήμαρχοι Κοζάνης Λάζαρος Μαλούτας, Φλώρινας Γιάννης Βοσκόπουλος, Αμυνταίου Μάκης Ιωσηφίδης, Πρεσπών Βασίλης Τσέπας, ο πρόεδρος του ΤΕΕ Δυτικής Μακεδονίας Δημήτης Μαυροματίδης και υπηρεσιακοί παράγοντες.

ΧΡΗΣΤΟΣ ΒΗΤΤΑΣ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.