Ενας πλανήτης με δυο ήλιους! – Βρίσκεται στον γαλαξία μας και έχει δυο ανατολές και δυο δύσεις

Σεπτέμβριος 18th, 2011 by Χρήστος Μίμης

Η επιστημονική φαντασία επιβεβαιώνεται με μια ανακάλυψη πρωτοφανή στα αστρονομικά χρονικά – Δείτε ένα μοναδικό βίντεο

Το ερευνητικό διαστημικό σκάφος Kepler της NASA εντόπισε έναν πλανήτη ο οποίος έχει δυο ήλιους  περιστρέφεται δηλαδή γύρω από δυο άστρα ταυτοχρόνως! Είναι η πρώτη φορά που ένα τέτοιο φαινόμενο συλλαμβάνεται από ανθρώπινα όργανα. Ο πλανήτης, ο οποίος ονομάζεται Kepler-16b, βρίσκεται σε μια γωνιά του Γαλαξία σε απόσταση 200 ετών φωτός από τη Γη. Υπολογίζεται ότι είναι ένας γίγαντας αερίων με μάζα όσο το ένα τρίτο αυτής του Δία.

Δυο ανατολές και δυο δύσεις

Ολοκληρώνει μια πλήρη περιστροφή γύρω από τους δύο ήλιους του σε 229 γήινες ημέρες. Όπως ο πλανήτης του Λουκ Σκαϊγουόκερ στην ταινία «Ο πόλεμος των άστρων» έχει τη σπάνια τύχη να «βλέπει» δυο ανατολές και δυο δύσεις.

Παρ’ όλα αυτά μάλλον κανείς δεν βρίσκεται εκεί για να τις απολαύσει. Σύμφωνα με τους αστρονόμους, επειδή τα δυο άστρα του είναι μικρότερα από τον δικό μας ήλιο και λιγότερο θερμά, η επιφάνεια του Kepler-16b θα πρέπει να είναι παγωμένη. Υπολογίζεται ότι ψύχεται στους -73 ως -101 βαθμούς Κελσίου.

Η απίστευτη ανακάλυψη αποδίδεται στις εξαιρετικές «ικανότητες» του ερευνητικού σκάφους Kepler, το οποίο «συνέλαβε» το σύμπλεγμα των δυο άστρων και του πλανήτη τους μέσα από τις εκλείψεις τους.

«Πρόκειται για μια καταπληκτική μέτρηση από το Kepler. Το πιο συναρπαστικό όμως είναι ότι υπάρχει εκεί έξω ένας πλανήτης που περιστρέφεται γύρω από δυο άστρα» δήλωσε ο Αλαν Μπος του Carnegie Institution, ένας εκ των κύριων συγγραφέων της σχετικής μελέτης που δημοσιεύθηκε στην επιθεώρηση «Science».

Λαλίνα Φαφούτη

Δείτε ένα καταπληκτικό βίντεο με τη ζωή και το θάνατο ενός.. πλανήτη

This entry was posted on Κυριακή, Σεπτέμβριος 18th, 2011 at 01:30 and is filed under HOT STORIES. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.