Γρεβενά – ΝΕΑ- ΕΙΔΗΣΕΙΣ – news- Grebena live GREVENA TV

O No 1 Ραδιοφωνικός σταθμός της Δυτικής Μακεδονίας με έδρα τα Γρεβενά

O Deliveras έγινε «Γρεβενιώτης»

Σύντομη και έντονη άσκηση για μακροζωία

Αύγουστος 31st, 2011 by Χρήστος Μίμης

Η εντατική άσκηση αυξάνει το προσδόκιμο ζωής

Σύντομη και έντονη άσκηση για μακροζωία

Τα σύντομα διαστήματα έντονης άσκησης ωφελούν περισσότερο την καρδιά και μας χαρίζουν μέχρι και πέντε επιπλέον χρόνια ζωής, επισημαίνει τώρα νέα μελέτη δανών επιστημόνων.
Oι ειδικοί του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Bispebjerg παρακολούθησαν για μια περίοδο 20 ετών συνολικά 5.000 άτομα από την Κοπεγχάγη ηλικίας 20-90 ετών χωρίς προβλήματα υγείας  όπως π.χ. υπέρταση ή διαβήτη, που έκαναν συχνά ποδηλασία.
Είδαν λοιπόν, ότι οι περισσότεροι από τους συμμετέχοντες αντλούσαν τα μέγιστα οφέλη τους κατά τα σύντομα διαστήματα εντονότερης άσκησης.

Γρήγορο πετάλι στην υγεία
Συγκεκριμένα διαπίστωσαν ότι οι άνδρες που έκαναν γρήγορο πετάλι κέρδιζαν περίπου 5,3 χρόνια επιπλέον ζωής συγκριτικά με τους πιο αργούς της ομάδας. Στην περίπτωση των γυναικών το κέρδος από την έντονη άσκηση μεταφραζόταν σε 3,9 επιπλέον χρόνια ζωής.

Ακόμα και όσοι έκαναν ποδηλασία σε χαμηλότερους ρυθμούς ωστόσο φάνηκε να επωφελούνται από αυτήν: οι άνδρες κέρδιζαν περίπου 2,9 επιπλέον χρόνια ζωής και οι γυναίκες 2,2 χρόνια αντίστοιχα.

Όπως φάνηκε από την ανάλυση, οι εθελοντές που έκαναν ποδήλατο για μισή με μία ώρα την ημέρα είχαν μεγαλύτερη πιθανότητα να ζήσουν περισσότερο σε σχέση με τους υπόλοιπους.
Από την πλευρά τους, οι σχετικά αργοί ποδηλάτες εμφάνιζαν κατά 56% χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου κατά τη διάρκεια της μελέτης και κατά 76% χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου από στεφανιαία νόσο.

«Η ένταση και όχι η διάρκεια έχει μεγαλύτερη σημασία όσον αφορά όλες τις μορφές θνησιμότητας και γενικά την παράταση του προσδόκιμου ζωής» ανέφερε χαρακτηριστικά οδρ Πίτερ Σνορ στο πλαίσιο του ετήσιου συνεδρίου της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Καρδιολογίας που πραγματοποιείται αυτές τις μέρες στο Παρίσι.

This entry was posted on Τετάρτη, Αύγουστος 31st, 2011 at 01:06 and is filed under ΥΓΕΙΑ. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply