Το Μέγαρο Μαξίμου διαμηνύει προς υπουργούς να εξαντλήσουν όλα τα περιθώρια διαλόγου εν όψει της κατάθεσης των νομοσχεδίων

«ΓΕΦΥΡΕΣ» για την αποφυγή αναζωπύρωσης των κοινωνικών μετώπων- ή τουλάχιστον κάποιων από αυτά- αναζητούνται από την κυβέρνηση. Με την επανέναρξη των εργασιών της Βουλής στις 22 Αυγούστου και καθώς από την ερχόμενη εβδομάδα η κυβέρνηση επανέρχεται σε κανονικούς ρυθμούς λειτουργίας, προτεραιότητες θα αποτελέσουν το νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ, η νομοθετική ρύθμιση για την απελευθέρωση των ταξί και η αναμενόμενη αντιπαράθεση με αφορμή τη συζήτηση για το ενιαίο μισθολόγιο στο Δημόσιο.

Εν όψει αυτών, από το Μέγαρο Μαξίμου και από την αντιπροεδρία της κυβέρνησης έχει διαμηνυθεί ότι οι αλλαγές σε όλα αυτά τα πεδία θα πρέπει πάση θυσία να προχωρήσουν, όμως παράλληλα θα πρέπει να καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια και να γίνουν όλοι οι δυνατοί ελιγμοί ώστε να διαφυλαχθεί η κοινωνική ειρήνη και να αποφευχθούν οι κοινωνικές συγκρούσεις.

Oι εισηγήσεις αυτές έχουν διατυπωθεί προς τα δύο υπουργεία που αμέσως μετά την ανάπαυλα του Δεκαπενταύγουστου θα βρεθούν στη δίνη του κυκλώνα. Πέραν της προδιαγεγραμμένης σύγκρουσης του κ. Δ. Ρέππα με την ΑΔΕΔΥ, με αφορμή τη συζήτηση για το μισθολόγιο, η υπουργός Παιδείας κυρία Αννα Διαμαντοπούλου αναμένεται να φέρει προς ψήφιση στη Βουλή το νομοσχέδιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Σύμφωνα με πληροφορίες, κορυφαίες κυβερνητικές πηγές έχουν επισημάνει ότι θα πρέπει να υπάρξει κάποιος ελιγμός από την υπουργό κυρίως στο θέμα της εκλογής και σύνθεσης των συμβουλίων, προκειμένου να υπάρξει μια γεφύρωση του χάσματος με τους πρυτάνεις.

Παρά ταύτα, από την πλευρά του υπουργείου Παιδείας δεν έχει εκδηλωθεί διάθεση υποχώρησης σε θεμελιώδεις διατάξεις του νομοσχεδίου. Η ίδια άλλωστε η κυρία Διαμαντοπούλου είχε ταχθεί υπέρ της ψήφισης του νομοσχεδίου πριν από την ανάπαυλα των εργασιών της Βουλής για τον Δεκαπενταύγουστο, εκτιμώντας ότι μια τέτοια επιλογή περιόριζε τους κινδύνους συγκρούσεων στην Παιδεία, δεδομένου ότι τα πανεπιστήμια θα ήταν κλειστά.

Στο δεύτερο μέτωπο, αυτό της απελευθέρωσης της αγοράς των ταξί, τα ίδια κυβερνητικά κέντρα – Μέγαρο Μαξίμου και αντιπροεδρία- έχουν επισημάνει ότι δεν πρέπει να ανοίξει και πάλι το μέτωπο με την ίδια ένταση και τον ίδιο τρόπο και ότι για τον λόγο αυτόν απαιτείται η καλύτερη δυνατή προετοιμασία των προτάσεων που αναμένονται από τον υπουργό Μεταφορών κ. Ι. Ραγκούση την τελευταία εβδομάδα του Αυγούστου. Υπό την έννοια αυτή, κυβερνητικοί αξιωματούχοι αναφέρουν ότι η πρόταση νόμου που θα κατατεθεί θα πρέπει να λάβει υπόψη την προεργασία που είχε γίνει από την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών και είχε διατυπωθεί στο προεδρικό διάταγμα που εν τέλει δεν προχώρησε.

Ο κ. Ραγκούσης δεν έχει ακόμη ανοίξει τα χαρτιά του, όμως σύμφωνα με πληροφορίες, δεν προτίθεται να υποχωρήσει στους όρους της απελευθέρωσης της αγοράς, θέμα για το οποίο είχε εξάλλου και τη στήριξη του Πρωθυπουργού. Τόσο όμως εντός του υπουργείου όσο και από παράγοντες της τοπικής αυτοδιοίκησης έχουν εκφραστεί θέσεις κατά της αύξησης του αριθμού των ταξί στην περιοχή της Αθήνας και σε αυτό το πλαίσιο έχει προταθεί η επανεξέταση κάποιων ζητημάτων πριν από την τελική διαμόρφωση του νομοσχεδίου. Σε αυτό το κλίμα και ενώ οι εκκρεμότητες παρατείνονται και οι φόβοι για την κοινωνική αντίδραση από τις αρχές του φθινοπώρου εντείνονται, πολλά από τα μέλη της κυβέρνησης εκφράζουν έντονες επιφυλάξεις για το κατά πόσο θα πρέπει να πραγματοποιηθεί η προγραμματισμένη για την 3η Σεπτεμβρίου Εθνική Συνδιάσκεψη του ΠαΣοΚ. Η προεργασία δεν έχει προχωρήσει όπως είχε σχεδιαστεί, δεδομένου και ότι πολλές περιφερειακές συνδιασκέψεις ματαιώθηκαν λόγω αντιδράσεων και σε κάποιες περιπτώσεις βίαιων αντιδράσεων (π.χ. στην Πάτρα προ μηνός).

Με βάση αυτά, στο τελευταίο δεκαήμερο του Αυγούστου θα πραγματοποιηθούν με συνοπτικές διαδικασίες 10 περιφερειακές συνδιασκέψεις και παρά τις αρνητικές εισηγήσεις πολλών υπουργών, από πλευράς του γραμματέα του ΠαΣοΚ κ. Μ. Καρχιμάκη μεταφέρεται ότι δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή περίπτωση ματαίωσης.

ΑΓΓ. ΚΩΒΑΙΟΣ


Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.