Καταναλωτές και επιχειρήσεις στρατεύονται στην καμπάνια προώθησης ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών

Ο «επιμένων ελληνικά» επιστρέφει, με νέο όνομα αλλά σταθερή την επιμονή του, εν μέσω καλοκαιριού. Λιγότερο από ένα μήνα πριν η οργάνωση «Κίνημα πολιτών – Καταναλώνουμε ότι παράγουμε» (www.protimoellinika.gr), προσέγγισε μεγάλες αθηναϊκές αλλά και περιφερειακές αλυσίδες σουπερμάρκετ και άλλες εταιρίες, με στόχο να τοποθετήσουν αφίσες και να τυπώσουν στις πλαστικές σακούλες τους το σύνθημα της καμπάνιας «ντύνομαι, τρώω, κάνω τουρισμό ελληνικά».

Και φαίνεται πως ήδη έχουν καταφέρει πολλά. «Ως τώρα η ανταπόκριση του κόσμου φαίνεται κάτι παραπάνω από ενθαρρυντική. Ούτε κι εμείς περιμέναμε την επιτυχία του εγχειρήματος», λέει ο πρώην δήμαρχος Αθηναίων κ. Δημήτρης Μπέης, πρόεδρος της καταναλωτικής οργάνωσης, που εμπνεύστηκε και εισήγαγε το σύνθημα.

«Πέρα από τις εταιρίες και τους δήμους που ενδιαφέρονται να κάνουν κάτι για να τονώσουν την ελληνική αγορά, πιο σημαντική είναι η ανταπόκριση του κόσμου», λέει η κυρία Γιάννα Καρανδινάκη, μέλος της οργάνωσης.
«Ειδικά άτομα μεγαλύτερης ηλικίας, που έχουν και περισσότερο διαθέσιμο χρόνο περνάνε πλέον αρκετό χρόνο ξεψαχνίζοντας τα ράφια των σουπερμάρκετ προκειμένου να βρουν τον μαγικό κωδικό 520, που υποδηλώνει την εγχώρια προέλευση του προϊόντος», σχολιάζει.

Επειδή, βέβαια, δεν έχουν όλοι διαθέσιμο χρόνο «στόχος μας είναι να πείσουμε τα σουπερμάρκετ και τις άλλες επιχειρήσεις να “αναβαθμίσουν” τις θέσεις των ελληνικών προϊόντων. Να τα ανεβάσουν στο πάνω ράφι, δηλαδή», λέει η κυρία Καρανδινάκη.

Στους επόμενους στόχους της οργάνωσης είναι η προώθηση ενός ελληνικού πρωινού από τους επιχειρηματίες του τουρισμού. «Είναι κρίμα τα ελληνικά ξενοδοχεία να πουλάνε “continental” και “english breakfast” όταν η Ελλάδα έχει τόσα προϊόντα ιδανικά για πρωινό, όπως φρούτα, λάδι και τυρί», λένε οι άνθρωποι του «protimoellinika», όπως είναι η διαδικτυακή τους ταυτότητα.

Στα τέλη Μαΐου η οργάνωση συμμετείχε στη «Γιορτή του Ελληνικού Διατροφικού Πολιτισμού», που έγινε στην πλατεία Κλαυθμώνος.

«Εκεί Έλληνες σεφ παρουσίασαν διάφορες προτάσεις για ένα ελληνικό πρωινό υγιεινό και ανταποδοτικό στην ελληνική οικονομία», σχολιάζει ο κ. Μπέης.

Καλά όλα αυτά, όμως ειδικά σε εποχές ανέχειας πως θα πείσεις τον καταναλωτή να επιλέξει το ελληνικό και όχι το εισαγόμενο τρόφιμο, όταν αυτό είναι κατά κανόνα ακριβότερο.

«Καταρχάς τα ελληνικά προϊόντα είναι συνήθως ποιοτικότερα. Βέβαια δεν αυτό το επιχείρημα δεν αρκεί. Στόχος μας είναι να πείσουμε τους καταναλωτές ότι αν αυξηθεί η κατανάλωση τους είναι πιθανόν να μειωθεί και η παραγωγή και συνεπώς οι τιμές» λέει η κυρία Καρανδινάκη.

«Και βέβαια προβάλλουμε το γεγονός ότι ελληνικά προϊόντα σημαίνουν θέσεις εργασίας», συμπληρώνει.

Ντυθείτε «ελληνικά»
Πέρα από τα ελληνικά τρόφιμα – που ούτως ή άλλως ακόμα και σε δύσκολες περιόδους συγκεντρώνουν τις προτιμήσεις του ελληνικού κοινού – στόχος της καμπάνιας του «καταναλώνουμε ότι παράγουμε» είναι να ενισχύσουν και τομείς όπως την ένδυση και τον τουρισμό.

«Προφανώς δεν αγνοούμε ότι η ελληνική βιοτεχνία ρούχων έχει σε μεγάλο βαθμό μεταναστεύει σε άλλες χώρες των Βαλκανίων», παρατηρεί η κυρία Καρανδινάκη.
Ωστόσο, όπως σπεύδει να προσθέσει ο κ. Μπέης, «η γενικότερη τάση του κόσμου να αποφεύγει τα επώνυμα και ακριβά ρούχα, ίσως αποτελέσει μια τελευταία ευκαιρία για όσους βιοτέχνες έχουν απομείνει».

Με ανάλογα επιχειρήματα και την ίδια επιμονή ο κ. Μπέης είχε προσπαθήσει την εποχή της θητείας του στο δημαρχιακό θώκο να μάθουν οι Αθηναίοι να βγαίνουν στα μπαλκόνια τους, πείθοντάς τους να τα γεμίσουν λουλούδια.
Από τότε έχουν περάσει πολλά χρόνια και τα άδεια μπαλκόνια είναι πια γεμάτα γλάστρες, έστω κι αν δεν τις φροντίζουν όλοι με την ίδια προσήλωση. Δεν είναι καθόλου απίθανο με τον ίδιο τρόπο να κατορθώσει να επιβάλλει και τον… κωδικό 520.

Γ. ΠΟΥΛΙΟΠΟΥΛΟΣ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.