Το πρόγραμμα διάσωσης αναμένεται να οριστικοποιηθεί την ερχόμενη Κυριακή, 3 Ιουλίου

Σε «μέτρα ανάγκης τα οποία ενέχουν και το στοιχείο της αδικίας», όπως είπε ο ίδιος ο υπουργός Οικονομικών κ. Ευ.Βενιζέλος, αλλά θα στοιχίσουν τουλάχιστον έναν μισθό ή μία σύνταξη στους συνεπείς φορολογουμένους, οδηγήθηκε η κυβέρνηση υπό την απειλή της ανεξέλεγκτης χρεοκοπίας. Οι νέοι φόροι που θα ανέλθουν σε 14 δισ. ευρώ ως το 2015, οι περικοπές άλλων 14 δισ. ευρώ από μισθούς, συντάξεις και επιδόματα ως το 2015, οι ιδιωτικοποιήσεις ΔΕΚΟ και η παραχώρηση για 50 χρόνια δημόσιας περιουσίας σε έλληνες και ξένους επενδυτές αξίας 50 δισ. ευρώ είναι η «εθνική συμμετοχή» στο πρόγραμμα διάσωσης της χώρας που αναμένεται να οριστικοποιηθεί από τους ευρωπαίους εταίρους την ερχόμενη Κυριακή, 3 Ιουλίου.

Με τις αποφάσεις που ελήφθησαν περισσότεροι από 1,25 εκατομμύρια φορολογούμενοι θα έρθουν για πρώτη φορά- στη ζωή τους- σε επαφή με την Εφορία μετά τη μείωση του αφορολογήτου ορίου στις 8.000 ευρώ ετησίως και την επιβολή τέλους επιτηδεύματος 400-500 ευρώ για όλους τους ελεύθερους επαγγελματίες, ίσως δικαίως, καθώς σε αυτόν τον χώρο εντοπίζεται η μεγάλη φοροδιαφυγή.

Την ίδια ώρα όμως επιβάλλονται για τρίτη συνεχή χρόνια έκτακτοι φόροι από 1% ως 4% σε όλα τα εισοδήματα που δηλώθηκαν και ήδη φορολογήθηκαν.
« Η χώρα μας δεν έχει φορολογικό σύστημα, αλλά υπάρχει μια “χύμα” φορολογική κατάσταση» παραδέ χθηκε ο κ. Βενιζέλος μιλώντας την Παρασκευή στη Βουλή. Η εξομολόγηση του νέου υπουργού Οικονομικών, ο οποίος έβαλε την υπογραφή του κάτω από το πιο σκληρό πακέτο μέτρων που έχει εφαρμοστεί στην Ελλάδα, φανερώνει το αδιέξοδο στο οποίο έχει περιέλθει η οικονομική πολιτική και η χώρα, 14 μήνες μετά την εφαρμογή του μνημονίου.

Σε αυτό το διάστημα το βάρος έπεσε κατά κύριο λόγο στον ιδιωτικό τομέα και στους 800.000 ανέργους, στους δημοσίους υπαλλήλους που έχασαν πέρυσι περίπου το 15% των ετήσιων αποδοχών τους, που αναλογεί σε δύο μισθούς, και στους συνταξιούχους που επίσης έχασαν δώρο Χριστουγέννων και Πάσχα και το επίδομα της άδειας.

Τώρα το βάρος πέφτει σε όλους αναλογικά, αλλά πλήττει ιδιαίτερα τους δημοσίους υπαλλήλους που υπολογίζεται ότι χάνουν ακόμη έναν μισθό από τους φόρους, την αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών τους και τις περικοπές επιδομάτων (χρονοεπιδόματος, αποδοτικότητας) που έρχονται.
Όπως σημειώνει μιλώντας στο «Βήμα» ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών κ. Π. Οικονόμου, «μόνο αν φορολογήσουμε τη μαύρη οικονομία θα μπορέσουμε να κάνουμε ένα πιο δίκαιο φορολογικό σύστημα». Ο ίδιος προαναγγέλλει τη σύσταση επιτροπής που θα επανεξετάσει τις κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών που βρίσκονται στον μεσαίο και υψηλό συντελεστή του ΦΠΑ, με στόχο να ελαφρυνθούν και να ενισχυθούν ορισμένοι κλάδοι της οικονομίας (όπως η οικοδομή και οι πράσινες επενδύσεις)

Ποιους και πόσο πιάνουν τα νέα τεκμήρια
Αυξημένη η ελάχιστη δαπάνη συντήρησης για κατοικίες, πισίνες, αυτοκίνητα, σκάφη
Μετά τους έκτακτους φόρους στα περυσινά εισοδήματα, το υπουργείο Οικονομικών προχωρεί σε μεγάλη αύξηση των τεκμηρίων διαβίωσης για τα εισοδήματα του 2011 προκειμένου να εντοπίσει και να φορολογήσει μέρος έστω της τεράστιας φοροδιαφυγής. Οι νέες «αντικειμενικές δαπάνες διαβίωσης» αυξάνονται σημαντικά μετά τις προτάσεις των βουλευτών και της πρώην υπουργού κυρίας Λούκα Κατσέλη με στόχο να βρεθούν πάνω από το αφορολόγητο όριο των 8.000 ευρώ εκατομμύρια φορολογούμενοι που σήμερα εμφανίζουν εισοδήματα πολύ χαμηλότερα, παρ΄ ότι έχουν αυτοκίνητα και περιουσία. Η αύξηση των δαπανών διαβίωσης στοχεύει κυρίως στους ελεύθερους επαγγελματίες, καθώς πολύ μεγάλο ποσοστό δηλώνει ετησίως εισοδήματα πολύ κάτω από το αφορολόγητο όριο.

Οπως φαίνεται στον αναλυτικό πίνακα που δημοσιεύει σήμερα «Το Βήμα της Κυριακής», οι ιδιοκτήτες ακινήτων και αυτοκινήτων θα πρέπει να εμφανίζουν το 2012 υψηλότερα εισοδήματα σε σύγκριση με τα εφετινά προκειμένου να μη βρεθούν με αυξημένη φορολογία.

Εκτός από το ελάχιστο κόστος συντήρησης των κατοικιών (κύριας και εξοχικής) που διαμορφώνεται ανάλογα με το εμβαδόν και την τιμή ζώνης όπου βρίσκεται το ακίνητο, αυξάνονται και τα τεκμήρια στα μηχανοκίνητα σκάφη ανοιχτού τύπου, ταχύπλοα και μη, ολικού μήκους ως 5 μέτρα. Για τα μικρά σκάφη- βάρκες και φουσκωτά- το ελάχιστο κόστος συντήρησης καθορίζεται στο ποσό των 4.000 ευρώ. Για σκάφη πάνω από 5 μέτρα το ποσό αυτό αυξάνεται κατά 2.000 ευρώ το μέτρο. Ετσι ένα σκάφος 10 μέτρων έχει τεκμήριο 14.000 ευρώ.

Εφέτος θα επιβληθεί έκτακτη εισφορά 5% και στα ποσά της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης (τεκμήρια) που προκύπτουν από την κυριότητα ή κατοχή επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης, σκαφών αναψυχής ιδιωτικής χρήσης, αεροσκαφών, ελικοπτέρων και ανεμοπτέρων, καθώς και δεξαμενών κολύμβησης, όπως αυτά εμφανίστηκαν στην τελευταία φορολογική δήλωση.

Η έκτακτη εισφορά για επιβατικά αυτοκίνητα άνω των 1.929 κυβικών εκατοστών ισούται με το γινόμενο του ποσού της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης επί συντελεστή 5%. Από την επιβολή εξαιρούνται τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης με παλαιότητα άνω των 10 ετών από το έτος πρώτης κυκλοφορίας τους στην Ελλάδα. Για σκάφη αναψυχής ιδιωτικής χρήσης η έκτακτη εισφορά ισούται με το γινόμενο του ποσού της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης του σκάφους επί συντελεστή 5%. Από την επιβολή της έκτακτης εισφοράς εξαιρούνται τα μηχανοκίνητα σκάφη ανοιχτού τύπου, ταχύπλοα ή μη, ολικού μήκους ως 6 μέτρα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.