Γρεβενά – ΝΕΑ- ΕΙΔΗΣΕΙΣ – news- Grebena live GREVENA TV

O No 1 Ραδιοφωνικός σταθμός της Δυτικής Μακεδονίας με έδρα τα Γρεβενά

O Deliveras έγινε «Γρεβενιώτης»

Το «μυστικό» των αριστούχων στις πανελλαδικές εξετάσεις

Ιούνιος 21st, 2011 by Χρήστος Μίμης

Οι πρώτοι των πρώτων μιλούν για την επιτυχία τους και τα μελλοντικά τους όνειρα

Πέρασαν μια χρονιά με πολύ διάβασμα, εξετάσεις και την αναπόφευκτη αγωνία που αυτές συνεπάγονται. Διάβασαν για πολλές ώρες , καθημερινές και Σαββατοκύριακα. Δεν το μετάνιωσαν όμως γιατί η δυσκολία των θεμάτων που αντιμετώπισαν στις πανελλήνιες αποδείχθηκε μεγαλύτερη του αναμενόμενου. Άλλωστε οι περισσότεροι από τους φίλους τους και τους συμμαθητές τους έγραψαν χειρότερα από ό,τι προσδοκούσαν. Οι αριστούχοι της σχολικής χρονιάς 2010-2011 μιλούν στο «Bήμα» για την επιτυχία τους και τα μελλοντικά τους όνειρα. Τα στοιχεία που τους ενώνουν πέρα από το ότι έγραψαν καλά στις εξετάσεις δύο. Όλοι αποδίδουν την επιτυχία τους στην ποιότητα και όχι τόσο στην ποσότητα του διαβάσματος. Και όλοι, όπως και οι περισσότεροι συμμαθητές τους άλλωστε, επισκέπτονταν το πρωί το σχολείο και το απόγευμα το φροντιστήριο ή παρακολουθούσαν ιδιαίτερα μαθήματα.

Άννα Μητσοπούλου – 1ο Λύκειο Αγίων Αναργύρων

Για να συγκεντρώσει 19.147 μόρια που -κατά πάσα πιθανότητα- θα της εξασφαλίσουν την εισαγωγή στη Νομική Σχολή της Αθήνας η Άννα Μητσοπούλου διάβαζε «τουλάχιστον 3 ώρες κάθε μέρα, συν το ιδιαίτερο τις καθημερινές. Και περίπου 8-10 ώρες τα Σαββατοκύριακα». Δεν θεωρεί όμως πως ήταν υπερβολική, αφού «τα φετινά θέματα αποδείχτηκαν αρκετά δύσκολα, τόσο στην δική μου κατεύθυνση όσο και στις άλλες κατευθύνσεις». Το ότι θα προσπαθούσε να σπουδάσει Νομική το είχε αποφασίσει αρκετό καιρό πριν τις εξετάσεις. «Δε με ενδιαφέρει τόσο το επάγγελμα του δικηγόρου όσο η επιστήμη του Δικαίου» λέει η Άννα η οποία παρ’ ότι επιτυχούσα η ίδια στέκεται ιδιαιτέρως καυστική απέναντι στο εξεταστικό σύστημα. «Είναι απαράδεκτο σε μαθήματα όπως η λογοτεχνία να μπαίνει σκέψη των μαθητών σε καλούπια, ή στην Ιστορία να αποστηθίζουμε σελίδες επί σελίδων. Και βέβαια το πιο απαράδεκτο από όλα είναι ότι το σύστημα σε αναγκάζει να πας στο φροντιστήρια ή να κάνεις ιδιαίτερα. Εγώ είχα την οικονομική δυνατότητα, κάποιοι συμμαθητές μου δεν την είχαν όμως και αυτό το πλήρωσαν στη βαθμολογία τους.
Μιχάλης Πυθαρούλης – 2ο Λύκειο Ιεράπετρας

Συγκέντρωσε 19.611 μόρια γράφοντας από 19,7 και πάνω σε όλα τα μαθήματα, εκτός από την έκθεση που η βαθμολογία του δεν ξεπέρασε το 17. Αυτή τη στιγμή περιμένει να δρέψει τους καρπούς των κόπων του. Το μηχανογραφικό του θα περιλαμβάνει τις ιατρικές σχολές, «λογικά πρώτη εκείνη του Ηρακλείου, ώστε να μην χρειαστεί να μετακομίσω μακριά». Την ιατρική την επέλεξε με δυο κριτήρια. «Πρώτον μου φαίνεται ενδιαφέρον σαν αντικείμενο. Και δεύτερον υποτίθεται ότι ειδικά σε μια δύσκολη εποχή οι σπουδές ιατρικής προσφέρουν κάποια εχέγγυα». Τα θέματα του φάνηκαν αρκετά απαιτητικά όχι τόσο επειδή ήταν δύσκολο. «Αυτό που τα χαρακτήριζε ήταν ότι χρειαζόσουν αρκετό χρόνο για να τελειώσεις, ενώ δεν ήταν κλιμακούμενης δυσκολίaς όπως συνέβη τις άλλες χρονιές . Πολλά παιδιά δεν πρόλαβαν ή μπερδεύτηκαν» λέει ο Μιχάλης που πλέον ανυπομονεί για τις διακοπές.

Δημήτρης Καλογερόπουλος – 30ό Λύκειο Αθηνών

Φοιτητή σε κάποια πολυτεχνική σχολή θα βρει ο επόμενος Σεπτέμβριος τον Δημήτρη Καλογερόπουλο. Τον αν θα είναι η Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ ή η αντίστοιχη της Πάτρας ή η Σχολή Μηχανολόγων επίσης του ΕΜΠ θα εξαρτηθεί από το πού ακριβώς θα κάτσει η… μπίλια των βάσεων εισαγωγής. «Συγκέντρωσα 19.031 μόρια που πιθανόν να φτάνουν για την πρώτη επιλογή τους Ηλεκτρολόγους Μηχανικούς, ακόμα και αν δεν γίνει αυτό όμως δεν θα τα βάψω μαύρα. Και οι άλλες σχολές είναι μέσα στα ενδιαφέροντά μου» λέει ο Δημήτρης, για τον οποίο, όπως και για πολλούς άλλους φοιτητές το πρώτο έτος στο πανεπιστήμιο θα είναι περισσότερο έτος ξεγνοιασιάς παρά μελέτης. «Ήταν μια δύσκολη χρονιά νομίζω το δικαιούμαι, λέει γελώντας και δύσκολα μπορείς να του δώσεις άδικο. Για το φροντιστήριο πιστεύει ότι πιο πολύ σε αναγκάζει να διαβάσεις παρά σου προσφέρει κάτι παραπάνω από άποψη γνώσεων. «Αντιθέτως, η Α’ Λυκείου, την οποία αρκετοί μαθητές παραμελούν, δίνει σημαντικές βάσεις σε όλα τα υπό εξέταση μαθήματα», επισημαίνει.

Λεωνίδας Χαρδαλιάς – 30ό Λύκειο Αθηνών
Περίπου 19.600 μόρια συγκέντρωσε ο Λεωνίδας Χαρδαλιάς, που κατά πάσα πιθανότητα θα πετύχει τον στόχο της εισαγωγής του, στη Στρατιωτική Σχολή Αξιωματικών Σωμάτων (κατεύθυνση Ιατρική) της Θεσσαλονίκης. Το κριτήριο της επιλογής σαφές και αναμενόμενο. «Στα 24 βγαίνεις από τη Σχολή και δουλεύεις όταν οι υπόλοιποι ιατροί θα ψάχνουν για να κάνουν κάπου την ειδικότητά τους». Δεν φαίνεται να τον τρομάζει ιδιαίτερα η ιδέα της στρατιωτικής παράλληλα με την ακαδημαϊκή εκπαίδευση. «Έχω μιλήσει με παιδιά που είναι ήδη εκεί, και από ό,τι ξέρω θα είμαι εξοδούχος τα Σαββατοκύριακα. Το μόνο που με πειράζει είναι ότι η Σχολή είναι στη Θεσσαλονίκη», λέει ο Λεωνίδας. Δεν κρύβει ότι για να πετύχει αυτή την υψηλή βαθμολογία χρειάστηκε πολύωρο διάβασμα. «Τελικά όλα πήγαν καλά, κάτι που δυστυχώς δεν συνέβη με όλα τα παιδιά. Αρκετοί από τους συμμαθητές μου θα ξαναδώσουν εξετάσεις, πολλοί περισσότεροι από όσους το έκαναν πέρσι».

Γ. ΠΟΥΛΙΟΠΟΥΛΟΣ

This entry was posted on Τρίτη, Ιούνιος 21st, 2011 at 10:31 and is filed under ΠΑΙΔΕΙΑ, ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!