Η Hochtief επικεντρώνει τις δραστηριότητές της στον κατασκευαστικό τομέα

Η δροµολογηµένη πώληση του ποσοστού που κατέχει στην εταιρεία ∆ιεθνές Αεροδρόµιο Αθηνών (∆ΑΑ) ο γερµανικός όµιλος της Hochtief δεν θα επηρεάσει ούτε τις διαδικασίες παράτασης της σύµβασης παραχώρησης για 20 χρόνια του «Ελευθέριος Βενιζέλος» (λήγει κανονικά το 2026) ούτε πώληση ποσοστού που κατέχει σήµερα το ∆ηµόσιο.

Αυτό αναφέρουν κυβερνητικές πηγές και επισηµαίνουν ότι η πρόθεση του γερµανικού οµίλου να απεµπλακεί από τον κλάδο διαχείρισης των αεροδροµίων δεν αιφνιδίασε κανέναν αφού οι προσπάθειες πώλησης του συγκεκριµένου τοµέα της Hochtief δροµολογούνται από το 2009. Τότε είχε προχωρήσει σε δηµόσια προσφορά για όλες τις παραχωρήσεις της, συµπεριλαµβανοµένων και άλλων υποδοµών εκτός των αεροδροµίων, αλλά δεν είχε «πιάσει» την τιµή που ήθελε, µε αποτέλεσµα να ακυρωθεί το book building. Από τότε όµως ως και σήµερα η επικέντρωση στη βασική δραστηριότητα που είναι ο κατασκευαστικός τοµέας και η ταυτόχρονη πώληση άλλων συµµετοχών αποτελούσαν τη βασική στρατηγική της εταιρείας. Μάλιστα η πρόσφατη εξαγορά της Hochtief από την ισπανική κατασκευαστική εταιρεία ACS επιτάχυνε τις διαδικασίες αφού οι Ισπανοί θέλουν να κεφαλαιοποιήσουν υπεραξίες και να αποδεσµεύσουν κεφάλαια ώστε να τα αξιοποιήσουν σε κατασκευαστικές δραστηριότητες.

Οπως έγινε γνωστό, ο όµιλοςτης Hochtief πουλάειτη θυγατρικήτου Hochtief Αirport, που διαθέτει συµµετοχές εκτός από το «Ελευθέριος Βενιζέλος» στα αεροδρόµια του Σίδνεϊ, του Αµβούργου, του Ντύσελντορφ, των Τιράνων και της Βουδαπέστης. Θα πρέπει να σηµειωθεί ότι η Hochtief Airport ελέγχει άµεσα στο ∆ΑΑ το 26,7%, ενώ το υπόλοιπο 13,4% ανήκει στη Hochtief Airport Capital που διαχειρίζεται µερίδια από αυστραλιανά funds και ως εκ τούτου δεν αποτελεί προς το παρόν αντικείµενο πώλησης.

Η Hochtief επιδιώκει να αντλήσει ως 1,6 δισ. ευρώ από την πώληση των τοποθετήσεών της στα παραπάνω έξι αεροδρόµια. Παράγοντες του κλάδου αναφέρουν ότι ήδη οι Γερµανοί έχουν κάνει κρούση σε επίδοξους αγοραστές και περιµένουν τις προσφορές τους. Μεταξύ αυτών συγκαταλέγονται η Global Infrastructure Partners (πρόσφατα αγόρασε το αεροδρόµιο του Gatwick στο Λονδίνο), η Fraport (η διαχειρίστρια εταιρεία του αεροδροµίου της Φραγκφούρτης) και το αεροδρόµιο Changi της Σιγκαπούρης.

Οι ίδιοι παράγοντες αναφέρουν ότι η επικείµενη αποχώρηση της Hochtief από το «Ελευθέριος Βενιζέλος» δεν έχει να κάνει µε την πορεία της ελληνικής οικονοµίας αλλά εντάσσεται στην παγκόσµια στρατηγική του οµίλου. Αλλωστετο θεωρούν ένααπό τα φιλέτατους µεταξύ του πακέτου των έξι αεροδροµίων. Και αυτή τη φορά όµως όλα θα εξαρτηθούν από τις προσφορές που θα υποβάλουν οι ενδιαφερόµενοι. Το 2009 η πώληση του κλάδου τωναεροδροµίων ναυάγησε γιατί είχε ξεσπάσει η κρίση στο Ντουµπάι αλλά και σήµερα οι συνθήκες δεν είναικαλύτερες αφού η κρίση έχει διαχυθεί, αν και πολλοί υποστηρίζουν ότι ο αεροπορικός κλάδος θα ανακάµψει από το 2012.

Υπενθυµίζεται ότι οι υπόλοιποι µέτοχοι του ∆ΑΑ, εκτός από τη Hochtief Airport και τη Hochtief Airport Capital, είναι το Ελληνικό ∆ηµόσιο µε 55% και η οικογένεια Κοπελούζου µε 4,9%.

Το αεροδρόµιο είχε 274 εκατ. ευρώ έσοδα από αεροπορικές δραστηριότητες και 82 εκατ. ευρώ από µη αεροπορικές δραστηριότητες. Τα καθαρά κέρδη του διαµορφώθηκαν στα 96 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 75 εκατ. ευρώ θα διανεµηθούν ως µέρισµα, µε τη Hochtief να λαµβάνει περίπου 20 εκατ. ευρώ.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.