Ποια είναι τα τρία σενάρια για τα Τέλη Κυκλοφορίας 2012

Ριζικά αναμένεται να αλλάξει για ακόμη μία φορά το τοπίο στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου εξαιτίας των αυξήσεων που έχουν ήδη εξαγγελθεί στα Τέλη Κυκλοφορίας του 2012.
Σύμφωνα με την εφημερίδα “Ημερησία” Το θέμα ωστόσο ακόμη δεν έχει ξεκαθαριστεί εντελώς καθώς στο τραπέζι των διαβουλεύσεων έχουν πέσει οι εξής προτάσεις, με επικρατέστερη την πρώτη, που αφορούν:
Οριζόντια αύξηση των Τελών Κυκλοφορίας σε όλα τα ΙΧ κατά 20%
Αύξηση 20% μόνο στα ΙΧ με 1η άδεια Κυκλοφορίας πριν τις 31/12/1998 και αύξηση 10% στα ΙΧ με 1η άδεια Κυκλοφορίας από την 1/1/1999 έως 31/10/2010.
Αύξηση 20% στα ΙΧ με 1η άδεια κυκλοφορίας πριν τις 31/10/2010
Οι προτάσεις που αφορούν στα Τέλη Κυκλοφορίας των επαγγελματικών οχημάτων είναι ανάλογες εκείνων των ΙΧ.
Η αύξηση των Τελών Κυκλοφορίας αν ισχύσει τελικά σε όλα τα ΙΧ τότε θα επιβαρύνει τους κατόχους τους από 4 έως και 240 ευρώ αν η 1η άδεια κυκλοφορίας του οχήματος έχει εκδοθεί πριν τις 31/10/2010 ενώ σε όσα η 1η άδεια κυκλοφορίας τους έχει εκδοθεί μετά την 1η Νοεμβρίου 2010 τότε η επιβάρυνση κυμαίνεται από τουλάχιστον 15 έως και 240 ευρώ αντίστοιχα.
Παράλληλα το θέμα αναμένεται να αποτελέσει ένα κύριο πλήγμα για τις ήδη ταλαιπωρημένες εισαγωγικές εταιρείες αλλά και τις εμπορίες αυτοκινήτων καθώς μέχρι να ανακοινωθούν επίσημα από τα κυβερνητικά στελέχη τα ακριβή ποσά των Τελών κανείς δεν πρόκειται να προβεί σε αγορά καινούριου ή μεταχειρισμένου αυτοκινήτου.
Ολα τα παραπάνω να υπενθυμίσουμε πως διαδραματίζονται σε μια περίοδο όπου είναι σε ισχύ το μέτρο της απόσυρσης το οποίο ούτως ή άλλως δεν έχει αποδώσει τα αναμενόμενα και σύμφωνα με στελέχη της αγοράς με την εξαγγελία αύξησης των Τελών θα μειωθεί ακόμη περισσότερο η δυναμική του. Αν τώρα συνυπολογίσει κανείς πως οι τράπεζες τον Ιούνιο αναμένονταν να κάνουν το μεγάλο ξεκαθάρισμα στην αγορά αυτοκινήτου τότε σύμφωνα με όσα εκτιμούν αναλυτές του κλάδου έρχεται μεγάλη λαίλαπα!
Ωστόσο πέραν όλων των άσχημων συνεπειών για τους εισαγωγείς, εμπόρους αλλά και ιδιοκτήτες ΙΧ στα νέα μέτρα προμηνύεται και κάτι ευχάριστο που αφορά στην άρση απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης. Πρόκειται για ένα μέτρο το οποίο μετά την εξίσωση του φόρου μεταξύ πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης “ανοίγει” και ουσιαστικά το δρόμο της άρσης και σίγουρα όσοι αποκτήσουν κάποιο πετρελαιοκίνητο μοντέλο θα μειώσουν κατά πολύ το κόστος χρήσης του αυτοκινήτου τους…
Μάλιστα η άρση απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης αναμένεται να παρουσιαστεί από την κυβέρνηση ως κοινωνικό μέτρο ώστε οι καταναλωτές να μπορούν να μειώσουν πάρα πολύ το κόστος χρήσης των ΙΧ τους ενώ από την άλλη μεριά θα τονωθούν και οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων οι οποίες παρά το μέτρο της απόσυρσης κινούνται σε απογοητευτικά επίπεδα.
Πάγωσε η αγορά ΙΧ
Στο άκουσμα και μόνο της είδησης για αύξηση των Τελών Κυκλοφορίας από τα κυβερνητικά στελέχη ήταν αρκετό για να “παγώσει” κυριολεκτικά η αγορά αυτοκινήτου. Μάλιστα όσο το θέμα παραμένει θολό και δεν ξεκαθαρίζεται από την κυβέρνηση τόσο περισσότερο θα βουλιάζει καθημερινά ένας κλάδος ο οποίος απασχολούσε μέχρι πριν λίγους μήνες περίπου 100.000 ανθρώπους και ο οβολός του στα δημοσιονομικά έσοδα μόνο αμελητέος δεν μπορεί να θεωρηθεί. Μάλιστα όπως εκτιμούν αναλυτές της αγοράς οι πωλήσεις για το 2011 είναι πολύ πιθανό να μην αγγίξουν ούτε τις 90.000 ΙΧ!
Πετρελαιοκίνηση
Μπορεί τα νέα μέτρα της κυβέρνησης να θίγουν για ακόμη μία φορά του ιδιοκτήτες ΙΧ ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες η εξίσωση του φόρου μεταξύ πετρελαίου Θέρμανσης και Κίνησης αναμένεται να ανάψει το “πράσινο” φως για άρση απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης στα ΙΧ της Αττικής και της Θεσσαλονίκης.
Ωστόσο η άρση απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης αναμένεται να παρουσιαστεί από την κυβέρνηση ως κοινωνικό μέτρο ώστε οι καταναλωτές να μπορούν να μειώσουν πάρα πολύ το κόστος χρήσης των ΙΧ τους ενώ από την άλλη μεριά θα τονωθούν και οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων οι οποίες παρά το μέτρο της απόσυρσης κινούνται σε απογοητευτικά επίπεδα.
Από την άλλη μεριά η εξίσωση του φόρου μεταξύ πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης αποτελεί μείζον θέμα για τους αγρότες, κάποιες μεταφορικές εταιρείες αλλά και ιδιοκτήτες σκαφών αναψυχής που παρανόμως χρησιμοποιούν εδώ και δεκαετίες φθηνό πετρέλαιο θέρμανσης στα ρεζερβουάρ τους.
Άλλωστε αν κανείς παρατηρήσει την αύξηση της ζήτησης για πετρέλαιο θέρμανσης όταν πλησιάζει η λήξη της διάθεσής του νομίζει κανείς πως ζούμε σε μια χώρα όπου και το καλοκαίρι βιώνουμε πολικές θερμοκρασίες…
Πάντως το φετινό καλοκαίρι μάλλον θα είναι το τελευταίο που γέμισαν τις δεξαμενές τους με φθηνό πετρέλαιο θέρμανσης οι επιτήδειοι αγρότες και επαγγελματίες αλλά και ιδιοκτήτες σκαφών αναψυχής ώστε να φουλάρουν τα ρεζερβουάρ τους γλιτώνοντας χιλιάδες ευρώ ενώ από την άλλη μεριά το κράτος να αναζητά επιπλέον έσοδα από τους απλούς φορολογούμενους πολίτες…
Τέλη Κυκλοφορίας 2012 (Με 1η άδεια έως 31/10/2010) *
ΚΥΒΙΚΑ
2011
2012 (+20%)
Διαφορά ευρώ
Έως 300 κ.εκ.
20
24
4
Από 301 έως 785 κ.εκ.
50
60
10
Από 786 έως 1.071 κ.εκ
110
132
22
Από 1.072 έως 1.357 κ.εκ.
120
144
24
Από 1.358 έως 1.548 κ.εκ.
220
262
42
Από 1.549 έως 1.738 κ.εκ.
240
288
48
Από 1.739 έως 1.928 κ.εκ.
270
324
54
Από 1.929 έως 2.357 κ.εκ.
600
720
120
Από 2.358 έως 3.000 κ.εκ.
800
960
160
Από 3.001 έως 4.000 κ.εκ
1000
1200
200
Από 4.001 και άνω
1200
1440
240
* Υπολογισμένα με αύξηση 20% σε όλες τις κατηγορίες
Εφημερίδα “Ημερησία”

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.