Γρεβενά – ΝΕΑ- ΕΙΔΗΣΕΙΣ – news- Grebena live GREVENA TV

O No 1 Ραδιοφωνικός σταθμός της Δυτικής Μακεδονίας με έδρα τα Γρεβενά

O Deliveras έγινε «Γρεβενιώτης»

Αναστάτωση με το Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Επάρκειας

Μάιος 25th, 2011 by Χρήστος Μίμης

«Ανταρσία» προκαλεί στα πανεπιστήμια εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας που τριπλασιάζει τα παιδαγωγικά μαθήματα

«Ανταρσία» προκαλεί στα πανεπιστήμια εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας που τριπλασιάζει τα παιδαγωγικά μαθήματα σε όλες τις «καθηγητικές» Σχολές (Φιλολογίες, Ιστορικό, Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία κλπ.). Αιτία; Η απόκτηση του περίφημου Πιστοποιητικού Παιδαγωγικής Επάρκειας από τους πτυχιούχους τους, το οποίο μετά από τέσσερα χρόνια θα αποτελεί βασική προϋπόθεση για την πρόσληψη εκπαιδευτικών στο δημόσιο.
Με εγκύκλιο που εστάλη στα πανεπιστήμια, οι διοικήσεις τους ενημερώνονται ότι πρέπει να αυξήσουν τα μαθήματα Παιδαγωγικής από δύο που ήταν έως σήμερα, σε 8 ή 10, ανάλογα με την κάθε σχολή. Οπως αναφέρεται στην εγκύκλιο, οι πτυχιούχοι των καθηγητικών Σχολών θα μπορούν να δώσουν εξετάσεις στο ΑΣΕΠ με το πτυχίο που παίρνουν σήμερα για δύο ακόμη χρόνια. Από εκεί μετά η κατοχή του Πιστοποιητικού Παιδαγωγικής Επάρκειας θα είναι απαραίτητη για κάθε εκπαιδευτικό.

Αναστάτωση στις σχολές
Το θέμα ωστόσο έχει προκαλέσει αναστάτωση στις Σχολές των ΑΕΙ, καθώς όπως λένε οι διοικήσεις τους, η αλλαγή στο πρόγραμμα σπουδών «θα επιφέρει αλλοίωση των γνωστικών αντικειμένων με την προσθήκη ενός υπέρμετρου αριθμού παιδαγωγικών μαθημάτων και την μετατροπή, ουσιαστικά, όλων των θιγόμενων τμημάτων σε τμήματα Παιδαγωγικής».

Τα παραπάνω αναφέρονται σε ανακοίνωση που εξέδωσαν τα μέλη του Τμήματος Ιστορίας – Αρχαιολογίας του πανεπιστημίου Αθηνών, την οποία και υπογράφει ο πρόεδρος του Τμήματος κ. Κώστας Μπουραζέλης«Επιτηδείως αναβαθμίζεται έτσι η Παιδαγωγική σε επιστήμη «ανώτερη» όλων των άλλων και οι εκπρόσωποι της, έμμεσα αλλά ουσιαστικά, σε προϊσταμένους όλων των άλλων γνωστικών αντικειμένων των θιγόμενων σχολών και τμημάτων» αναφέρει ο κ. Μπουραζέλης.

Επιπροσθέτως, όπως έλεγαν πανεπιστημιακοί στο «Βήμα», προκύπτει και το ερώτημα εάν διαθέτουν τα πανεπιστήμια επαρκή αριθμό Παιδαγωγών, ώστε να αναλάβουν το έργο της διδασκαλίας.

Η εγκύκλιος που στάλθηκε στα πανεπιστήμια ωστόσο, δεν ξεκαθαρίζει ποιος θα επιλέγει τα νέα παιδαγωγικά μαθήματα. Οι υπεύθυνοι των «καθηγητικών» σχολών δεν είναι υποχρεωμένοι να εφαρμόζουν τον νέο νόμο, όπως έλεγε στο «Βήμα» καθηγητής του πανεπιστημίου Αθηνών, αλλά δεν μπορούν και να μην το κάνουν καθώς αυτό θίγει τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων τους.

Το θέμα έχει προκαλέσει αντιδράσεις και στους φοιτητικούς συλλόγους του ίδιου Ιδρύματος, καθώς εκφράζονται φόβοι και για την κατοχύρωση των «παλαιών» πτυχίων των εκπαιδευτικών. Ετσι, καθηγητές και φοιτητές αναζητούν αυτές τις ημέρες μεθόδους αντίδρασης στην απόφαση του υπουργείου Παιδείας. «Διατρανώνουμε την αυτονόητη υποχρέωση μας να αντισταθούμε με κάθε τρόπο στην επαπειλούμενη νόθευση του χαρακτήρα του προγράμματος σπουδών, το οποίο με τόσο προσοχή και υπεύθυνη επεξεργασία το ίδιο το Τμήμα έχει κατά καιρούς αναπροσαρμόσει» αναφέρεται στην ανακοίνωση του Τμήματος Ιστορίας-Αρχαιολογίας του πανεπιστημίου Αθηνών.

Μάρνυ Παπαματθαίου

This entry was posted on Τετάρτη, Μάιος 25th, 2011 at 12:48 and is filed under ΠΑΙΔΕΙΑ. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply