Γρεβενά – ΝΕΑ- ΕΙΔΗΣΕΙΣ – news- Grebena live GREVENA TV

O No 1 Ραδιοφωνικός σταθμός της Δυτικής Μακεδονίας με έδρα τα Γρεβενά

O Deliveras έγινε «Γρεβενιώτης»

Η Microsoft κατηγορεί τη Google για αθέμιτο ανταγωνισμό στην Ε.Ε. – «Είπε ο γάιδαρος τον πετεινό κεφάλα»;

Απρίλιος 3rd, 2011 by Χρήστος Μίμης

H Microsoft καταγγέλλει επισήμως «πρακτικές αθέμιτου ανταγωνισμού» της Google στην ευρωπαϊκή αγορά των διαδικτυακών μηχανών αναζήτησης και της διαφήμισης στα αποτελέσματά τους. Αναγνωρίζοντας την ειρωνεία στην απόφασή της -δεδομένου ότι η εταιρεία έχει τιμωρηθεί για αθέμιτο ανταγωνισμό στην Ε.Ε., η Microsoft δηλώνει ότι θα συνυποβάλλει πειστήρια στην έρευνα που έχει ήδη ξεκινήσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού από τον Νοέμβριο του 2010.

Την υπόθεση φέρνει στο προσκήνιο ο Μπραντ Σμιθ, επικεφαλής του νομικού τμήματος της Microsoft και ο νομικός που την τελευταία δεκαετία μάχεται να αποδείξει ότι η Microsoft δεν καταχράστηκε τη δεσπόζουσα θέση της στην ευρωπαϊκή αγορά λειτουργικών συστημάτων για PC για να προωθήσει άλλα δικά της προϊόντα. Η Microsoft, πάντως, έχει καταδικαστεί για μονοπωλιακές πρακτικές, τόσο στις ΗΠΑ όσο και στην Ευρώπη. Τα πρόστιμα που της επιβλήθηκαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχαν συνολικό ύψος 1,68 δισ. ευρώ.

Η ανάρτηση στο μπλογκ του υπό τον τίτλο «Προσθέτοντας τη δική μας φωνή στις ανησυχίες για την (διαδικτυακή) αναζήτηση στην Ευρώπη», ο Μπραντ Σμιθ απαριθμεί τα πέντε βασικά επιχειρήματα με βάση τα οποία η Microsoft στρέφεται επισήμως κατά της Google στην Ευρώπη.

Επιχείρημα 1ο: Μη ισότιμη πρόσβαση ανταγωνιστικών μηχανών στο YouTube
H Microsoft θα επιχειρήσει να στηρίξει το επιχείρημα ότι το Google μετά την εξαγορά του YouTube το 2006 δεν επιτρέπει στο Bing ισότιμη πρόσβαση στο YouTube. Έτσι, το Bing δεν μπορεί να ανταγωνιστεί τα αποτελέσματα του Google όταν οι όροι αναζήτησης αφορούν σε βίντεο στο YouTube, καθώς το Bing δεν έχει πρόσβαση στα στοιχεία που αφορούν στα βίντεο.

Επιχείρημα 2ο: Απαγορευμένη η πρόσβαση στα στοιχεία των βίντεο στο YouTube από τα Windows Phone
Η Microsoft ισχυρίζεται ότι τα smartphone που φέρουν το λειτουργικό της δεν μπορούν να υποστηρίξουν ισότιμα την πρόσβαση στα βίντεο του δημοφιλέστερου σάιτ βίντεο, γεγονός που αποδίδεται στο γεγονός ότι ανήκει στην Google. Τη στιγμή που τα κινητά με Android ή ακόμα και τα iPhone της Apple -η οποία δεν ανταγωνίζεται τη Google στις μηχανές αναζήτησης- προσφέρουν στους χρήστες τους πλούσιες app για το YouTube, πλήρεις με αξιολογήσεις, κατηγορίες βίντεο και άλλα στοιχεία, η εφαρμογή που έχει αναπτύξει η Microsoft για το YouTube δεν μπορεί παρά να περιορίζεται στη λειτουργία ενός αφιερωμένου browser στο σάιτ. Κι αυτό καθώς, η Microsoft δεν επιτρέπει την πρόσβαση στα meta-data των βίντεο στο σάιτ. Η Google φέρεται να αρνείται στην Microsoft την πρόσβαση στα πολύτιμα αυτά δεδομένα.

Επιχείρημα 3ο: Η Google διεκδικεί αποκλειστικό δικαίωμα πρόσβασης σε βιβλία
Το τρίτο επιχείρημα που θα επιχειρήσει να στηρίξει η Microsoft αφορά την πρόσβαση στο περιεχόμενο βιβλίων για τα οποία δεν υπάρχει δικαιούχος πνευματικών δικαιωμάτων. Πρόσφατα, ομοσπονδιακό δικαστήριο στη Νέα Υόρκη απέρριψε αίτημα της Google να κατοχυρώσει την αποκλειστική και απρόσκοπτη πρόσβαση στα λεγόμενα «ορφανά βιβλία» με το σκεπτικό ότι έτσι η Google θα στερήσει από ανταγωνιστικές μηχανές αναζήτησης τη δυνατότητα αναζήτησης στο περιεχόμενό της και θα περιχαρακώσει περαιτέρω την δύναμή της στην αγορά διαδικτυακής αναζήτησης. Η Microsoft θα βασιστεί στην απόφαση αυτή για να πείσει ότι η Ευρώπη και άλλες αγορές θα πρέπει να τηρήσουν την ίδια στάση.

Επιχείρημα 4ο: Η Google περιορίζει στην πρόσβαση στα στοιχεία των διαφημιζόμενων από τους ίδιους
Η τέταρτη μάλλον ενοχλητική πρακτική που φέρεται να υιοθετεί η Google αφορά στην μεταφορά στοιχείων των διαφημιζόμενων από την πλατφόρμα της σε ανταγωνιστικές πλατφόρμες. Η Microsoft υποστηρίζει ότι το κόστος να μεταφέρει κανείς μέρος της διαφημιστικής του καμπάνιας από την πλατφόρμα της Google σε άλλες (όπως Microsoft adCenter) είναι απαγορευτικό, επειδή η Google δεν επιτρέπει την πρόσβαση των ίδιων των διαφημιζόμενων στα στοιχεία που οι ίδιοι υπέβαλλαν.

Ετσι, ανταγωνιστικές μηχανές αναζήτησης έχουν λιγότερες σχετικές διαφημίσεις με τους όρους αναζήτησης και μικρότερα έσοδα. Στερούνται απαραίτητων για τη βιωσιμότητά τους εσόδων και ως εκ τούτου, η  Google πλήττει τον υγιή ανταγωνισμό και τελικά τους τελικούς καταναλωτές, υποστηρίζει η Microsoft.

Επιχείρημα 5ο: Συμφωνίες αποκλειστικής χρήσης Google search box στην Ευρώπη
Το τελευταίο επιχείρημα που εμφανίζεται έτοιμη να στηρίξει η Microsoft αφορά στα κουτιά αναζήτησης που προωθούνται σε τρίτους δικτυακούς τόπους. Η Microsoft ισχυρίζεται ότι το Google συνάπτει τέτοιες συμφωνίες αποκλειστικής χρήσης του δικού της search box που απαγορεύει στο Bing να το ανταγωνιστεί. Το αποτέλεσμα είναι να στερείται εσόδων ώστε να χρηματοδοτήσει την προώθηση των υπηρεσιών Windows Live μέσω ευρωπαϊκών εταιρειών τηλεπικοινωνιών, αναφέρεται στο ποστ του κ.Σμιθ.

Η υπόθεση Google στην Ευρώπη
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει πράγματι ξεκινήσει έρευνα από τον Νοέμβριο του 2010για τις ενστάσεις που κατατέθηκαν από παροχείς μηχανών διαδικτυακής αναζήτησης σχετικά με αθέμιτες πρακτικές που φέρεται να ακολουθεί η Google στα κράτη μέλη.

Ανταγωνιστές της Google την καταγγέλουν για μεροληπτική ταξινόμηση όχι μόνο των προβεβλημένων (και επί πληρωμή) καταχωρήσεων των παραπομπών τους από το Google αλλά και των λεγόμενων αλγοριθμικών αποτελεσμάτων αναζήτησης προς δικό της όφελος (ταξινομεί τους ανταγωνιστές της σε λιγότερο πλεονεκτική θέση στα αποτελέσματα). Εντούτοις, η διερεύνηση των καταγγελιών δεν σημαίνει ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει τεκμήρια οποιασδήποτε παραβίασης των κανόνων της περί υγιούς ανταγωνισμού, αλλά σηματοδοτεί την έναρξη μιας εις βάθος έρευνας με προτεραιότητα.

Η έρευνα όμως αφορά και θέματα στα οποία αναφέρεται τώρα η Microsoft: ότι η Google επιβάλλει σε συνεργάτες της να μην διαφημίζουν ανταγωνιστές της και υποχρεώνει εταιρείες ανάπτυξης λογισμικού και κατασκευαστές να μην προωθούν ανταγωνιστικά εργαλεία αναζήτησης. Επίσης, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζει καταγγελίες για τους περιορισμούς που φέρεται να θέτει η Google στη μεταφερσιμότητα δεδομένων κάθε διαδικτυακής καμπάνιας σε ανταγωνιστικές πλατφόρμες.

in.gr

This entry was posted on Κυριακή, Απρίλιος 3rd, 2011 at 08:44 and is filed under ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ, ΚΟΣΜΟΣ. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply